Dxball Oyunu
Bu uygulama ile kendi basit dxball oyunumuzu yapacağız. Bu şekilde hem hazır bir oyun oynamak yerine kendi oyunumuzu tasarlamış olacağız hem de farklı şekillerde olayı başlatma, döngü ve koşul ifadelerinin kullanımı gibi kodlama adımlarını, yeni bir kukla oluşturmayı öğreneceğiz.

Gerekli Malzemeler:
  • Bilgisayar
  • Scratch 2.0 
Uygulama:
  • Öncelikle Scratch uygulamamızı açıyoruz. Eğer açık bir projemiz varsa “Dosya” sekmesinden “Yeni” bölümüne tıklayarak yeni bir projede oluşturabiliriz.
  • Sahnedeki kedi kuklasına sağ tıklayarak kaldıralım.
  • Sahnenin sağ alt kısmında bulunan “Kuklalar” kısmından top kuklasını seçelim, topun değdiğinde sekeceği çubuğu ve yanacağı engelleri yeni kukladan; oyun bitince arka planda çıkmasını istediği görseli ise yeni dekordan oluşturalım.
  • Aşağıdaki görseller örnektir. 


  • Kodlar sırasıyla dekor, engel(kukla1), top ve çubuk(kukla3) olmak üzere aşağıdaki gibidir;

  • Tüm kodların yazımı bittiğinde oyun artık oynanmaya hazır. Dilerseniz kendiniz dilerseniz de arkadaşlarınızla oynayabilirsiniz.