Noktalarla Çizgi Çizme
  • Bu uygulama ile noktaları kullanarak paralel ve kesişen doğrular oluşturacağız.


    Gerekli Malzemeler:

    • Bilgisayar

    • Scratch 2.0


    Uygulama:

    • Öncelikle Scratch uygulamamızı açıyoruz. Eğer açık bir projemiz varsa “Dosya” sekmesinden “Yeni” bölümüne tıklayarak yeni bir projede oluşturabiliriz.

    • Sahnenin altında bulunan “Kuklalar” kısmından “Kedi” kuklamızı sağ tıklayarak sil butonuna basıyoruz ve kedi kuklasını kaldırıyoruz.

    • Sahnenin sağ alt tarafında bulunan kuklalar kısmından “Fırça” şeklindeki  “yeni kuklayı çiz” sekmesine tıklayarak nokta şeklinde 3 adet kukla oluşturmalıyız.

    • Bu kuklaların üzerine tıklandığında sağ üst köşesinde çıkan “i” harfine basarak,  ilk iki kuklaya nokta1 ve nokta2, üçüncüsüne ise birleştirici nokta adını veriyoruz.

    • Ekranımızın görüntüsü aşağıdaki şekilde olmalıdır.

      • nokta1 ve nokta2 kuklalarına tıklayarak aşağıda bulunan kodu kod alanımıza yazıyoruz.

      • Gerekli kod blokları aşağıda detaylı olarak gösterilmiştir.

  • birleştirici nokta kuklasına tıklayarak da aşağıda bulunan kodu kod alanımıza yazıyoruz.


  • Artık sahnenin sağ üstünde bulunan yeşil bayrağa tıklayarak çizgilerinizi çizebilirsiniz.
  • Eğer programımızı daha geliştirmek ve yenilik katmak istersek “sürekli tekrarla” komutunun içerisine “Görünüm” sekmesinden “renk etkisini __ arttır” alınarak renk geçişleri oluşturabiliriz.
  • Aşağıdaki kodda birleştirici nokta için eklenecek kodların ayrıntılarını görebilirsiniz.


  • Bir sonraki geliştirme adımı olarak da nokta3 isminde bir kukla daha oluşturabiliriz. Oluşturduğumuz kuklanın üzerine tıklayıp ve kod alanının içerisine, nokta1 ve nokta2 de yazdığımız kodun aynısını yazalım.
  • “nokta3” kuklasını ekledikten sonra “birleştirici nokta” kuklasında bulunan kodu aşağıdaki gibi güncellemeliyiz.


  • Bu uygulama ile artık sadece doğrular değil üçgenler de oluşturabilirsiniz.